Vaikka olen jouluihminen, ahdistaa, että jo tänään oli kaupoissa ja postissa joulujuttuja. Siis lokakuun ekalla viikolla! Jos viime vuosi ennustaa mitään, niin luntakaan ei ole odotettavissa pariin kuukauteen, niin miten voi päästä joulufiiliksiin. Eihän syyslomakaan ole vielä ohi (siis sellaisilla joilla lomaa on) PÖH!
No myönnetään, itsekin olen tässä jo suunnitellut pienien ilojen kalenteria, mutta ei joulu ole vielä täällä päinkään. Tuntuu, että kaupallinen joulu alkaa joka vuosi aiemmin. Kuinka moni muistaa joulun alkuperäisen tarkoituksen kaiken hässäkän seassa...
Asiasta toiseen, Risuliisa pyysi pohtimaan Martta vai Maria kysymystä. Minun on helppo vastata, että valitettavasti olen Marttamainen, touhuan ansaitakseni muiden huomion, stressaan muidenkin puolesta ja luulen ettei minulla ole arvoa ilman suorituksia ja tekoja. Kuitenkin olen alkanut löytää itsestäni myös Mariaa, ja tavoitteenani olisi (onhan se kristillisen uskonkin periaate, että jokainen on itsessään arvokas, ilman tekojen vaikutusta arvon määrään) oppia yhä enemmän noita piirteitä.
Niin ja huomenna tai viimeistään ylihuomenna joku saa postia...