Paaston aika alkaa tänään tuhkakeskiviikkona. Aion paastota herkuista ja jatkaa lankahamstereissa hyvään alkuun päässyttä lankapaastoa. Olen antanut itselleni luvan ostaa ennen pääsiäistä salaiseen sukankutojaan liittyvän langan sekä Isoveljeä villapaitaan, jos sen saan alulle. Muuten lankapaasto ja samalla muutenkin rahansäästö turhuuksista olisi tarkoitus kestää pääsiäiseen. Jospa nämä kieltäytymiset johtaisivat kohti sitä paaston todellista tarkoitusta, keskittymistä olennaiseen omassa elämässään ja muiden ihmisten auttamiseen. En kirjoita tätä ylpeilläkseni paastollani, tai yllyttääkseni muita samaan, tiedän vain kokemuksesta, että mitä useammalle tavoitteensa kertoo, sitä todennäköisemmin saavuttaa päämäärän, koska ei kehtaa olla saavuttamatta:)


Tässä muutaman päivän sisään olen miettinyt, kuinka hassu "paikka" tämä internet on. Sitä seuraa foorumeilla ja blogeissa tuiki tuntemattomien ihmisten elämää ja tuntuu kuin heitä tuntisi oikeasti. Viime päivinä tunteita ovat aikaan saaneet erään blogin kirjoittajan perheenlisäysuutinen sekä toisessa blogissa kohdattu menetyksen suru. Nämä ihmiset eivät välttämättä edes tiedä, että olen seuraillut silloin tällöin heidän blogejaan ja silti sitä silloin tällöin ohimennen miettii, kuinka asiat siellä päin maailmaa ovat. Kummallista. On minulla toki omakin elämä, jota pohtia, mutta ehkä tämä on toisenlainen sosiaalinen maailma, jonne kuitenkin yltää minun huolehtivainen maailmanparantaja- luonteeni.

Tämän lisäksi kävin internetin ansiosta kaikki kuiva-aineeni läpi jauhokuoriaisen pelossa. Muutama kuukausi sitten keittiössäni seikkaili nimittäin pieniä mustia kovakuoriaisia, joista en tiennyt mistä ne tulivat. Nyt törmäsin netissä sattumalta jauhokuoriaisiin ja iljetys iski. Ovatko ne pesiytyneet minun kaappiini ja minun keittiööni? Tänään siivilöin jauhot ja syynäsin hiutaleet ja ostin Tokmannilta niin monta purkkia ja purnukkaa, että myyjää hymyilytti ja oli pakko selittää... Kaikki on nyt muovipurkeissa, eikä mistään onneksi löytynyt toukkia tai kuoriaisia. Säikähdin jo mitä kaikkea olen syönyt. Nyt on mielenrauha palannut ja kuivakaappi järjestyksessä purkkien ansiosta. HUH!


Valmiita käsitöitä on tullut sitten viime kirjoitusten, kuvat saan esille myöhemmin. Valmiina on tossut huopasesta virkattuna, huivi huopasesta (aivan järkyttävä ilmestys, kokeiluhan tuo vain olikin) sekä villapaita Hiphopista, samasta langasta syntyy nyt säärystimet. unohtuikohan jotain? Tarkistakaa lankahamstereista:)